WWW.ZS-2.PL oficjalna strona ZESPO艁U SZK脫艁 NR 2 w Golubiu-Dobrzyniu -> Technikum Informatyczne - Technikum Organizacji Reklamy - Technikum Rolnicze - Technikum Ekonomiczne - Technikum Architektury Krajobrazu - Szko艂a Bran偶owa I Stopnia - Liceum Og贸lnokszta艂c膮ce dla Doros艂ych
Strona g艂贸wna >> Programy UE >> Nowy_FUNDUSZE-UE
Programy UE
Przyszli hodowcy ro艣lin Drukuj Email
Wpisany przez Irena R贸偶a艅ska   
艣roda, 13 czerwca 2012 12:04
21-05-2012Uczniowie technikum rolniczego Zespó艂u Szkó艂 Nr2 w Golubiu-Dobrzyniu 20 maja 2012r odwiedzili Pozna艅sk膮 Hodowl臋 Ro艣lin w Tulcach - Stacj臋 Hodowli Ro艣lin w Nagradowich. Ju偶 od dwóch lat w ramach praktyk i wyjazdów studyjnych uczniowie technikum rolniczego naszej szko艂y mieli mo偶liwo艣膰 skorzystania z wiedzy i do艣wiadczenia pracowników Stacji. Opiekunowie praktyk przekazywali bogate tradycje w dziedzinie hodowli i nasiennictwa ro艣lin rolniczych.
Wysoki poziom zaj臋膰 zagwarantowa艂a do艣wiadczona kadra Pozna艅skiej Hodowli Ro艣lin w Tulcach oddzia艂 Nagradowice, która zapozna艂a m艂odzie偶 równie偶 z nowoczesn膮 baz膮 techniczn膮 niezb臋dn膮 do pracy hodowlanej.
Dzi臋ki zaj臋ciom prowadzonym przez pracowników PHR w Tulcach m艂odzie偶 technikum rolniczego mia艂a okazj臋 na bezpo艣redni kontakt z pracami laboratoryjnymi i hodowlanymi.
Przyszli rolnicy poznali rol臋 i znaczenie materia艂u wysoko kwalifikowanego. Zdobyte do艣wiadczenia wykorzystaj膮 w swojej przysz艂ej pracy lub dalszej edukacji.

Zorganizowano przy udziale funduszy UE w ramach projektu 9.2 Szko艂a Sukcesu Zawodowego Edycja II

 
Lekcje w lesie Drukuj Email
Wpisany przez Irena R贸偶a艅ska   
艣roda, 13 czerwca 2012 11:26
Rog贸wW ramach wyjazdów studyjnych uczniowie technikm rolniczego i architektury krajobrazu wytyczali w lesie powierzchnie badawcze, na których mierzyli po艂o偶enie drzew i krzewów, oznaczali gatunki, wskazywali osobniki i populacje, okre艣lali biotop. Ciekawym do艣wiadczeniem by艂o opracowanie przyk艂adowych zale偶no艣ci troficznych.
Le艣ny Zak艂ad Do艣wiadczalny SGGW Rogów prowadzi dzia艂alno艣膰 edukacyjn膮 nie tylko programowych zaj臋膰 dydaktycznych ze studentami ró偶nych uczelni, ale szeroko poj臋tej edukacji i popularyzacji wiedzy botanicznej. Wraz z ci膮g艂ym rozwojem Arboretum i wzbogacaniem kolekcji ro艣linnych, eksponowaniem coraz to nowych gatunków i odmian drzew i krzewów, zwi臋ksza si臋 jego atrakcyjno艣膰, mo偶na w nim podziwia膰 ró偶norodno艣膰 i pi臋kno form ro艣linnych.
Nasi uczniowie uczestniczyli w zaj臋ciach edukacyjnych z opiekunami praktyk - EKOSYSTEM LASU.
Du偶e wra偶enie na uczniach zrobi艂 spacer po Arboretum, dzieki któremu m艂odzie偶 pozna艂a ciekawe gatunki drzew i krzewów, rosn膮cych na terenie ogrodu. Opiekun przedstawia ro艣liny, znajduj膮ce si臋 na trasie wycieczki, nie tylko z punktu widzenia botaniki, ale równie偶 ich praktycznego zastosowania np. w ogrodnictwie.
Arboretum Szko艂y G艂ównej Gospodarstwa Wiejskiego to jeden z najwi臋kszych tego typu ogrodów w Polsce.To jedyna okazja do poznania obcych gatunków drzew le艣nych i alpinarium.
Uczniowie us艂yszeli porady i informacje dotycz膮ce oznaczania ro艣lin, ich wymaga艅 siedliskowych, sposobów rozmna偶ania, piel臋gnacji, ochrony itp.

Zorganizowano przy udziale funduszy UE w ramach projektu 9.2 Szko艂a Sukcesu Zawodowego Edycja II
 
Ogrody marze艅 Drukuj Email
Wpisany przez Irena R贸偶a艅ska   
艣roda, 13 czerwca 2012 11:06
25-05-2012Ogrody s膮 jak obrazy ci膮gle malowane, zmieniaj膮 si臋 w zale偶no艣ci od pory roku, czy pogody i zawsze s膮 atrakcyjne: wiosn膮 "budz膮 si臋" - kwitn膮 pierwsze kwiaty, rozwijaj膮 si臋 m艂ode li艣cie, "pachnie" wr臋cz 偶yciem.
Uczniowie klasy I, II i III technikum architektury krajobrazu mieli mo偶liwo艣膰 zwiedzania 28 ró偶nych ogrodów tematycznych HORTULUS, znajdujacych si臋 na powierzchni 4 ha w Dobrzycach.
Spacer z przewodnikiem i opiekunami po Ogrodach Tematycznych pozwoli艂 m艂odzie偶y na poznanie ponad 6 tysi臋cy gatunków i odmian ro艣lin, w tym gatunków egzotycznych oraz unikalnych.
Ogrody zosta艂y wielokrotnie nagrodzone, m.in. przez Polsk膮 Organizacj臋 Turystyczn膮.
Celem wyjazdu studyjnego by艂o pokazanie uk艂adu ro艣lin wykorzystanych w kompozycjach ogrodowych i ich zastosowanie w poszczególnych ogrodach. Zwiedzanie Ogrodów, poza oczywistym kontaktem z przyrod膮, dostarczy艂o dozna艅 natury estetycznej i duchowej. Ogrody HORTULUS s膮 podzielone tematycznie. S膮 w艣ród nich klasyczne, jak: japo艅ski, francuski, 艣ródziemnomorski, oraz te zwi膮zane ze 艣rodowiskiem: ogród kamienny, skalny i wodny. S膮 te偶 ogrody u偶ytkowe, jak zio艂owy, czy warzywny.
Du偶膮 grup臋 stanowi膮 ogrody zmys艂ów, zaprojektowane w stylu angielskim. W艣ród nich s膮 te, które pobudzaj膮 g艂ównie wzrok - to ogrody barw: bia艂y, niebiesko-偶ó艂ty, lila-ró偶, purpury i ognia, s艂oneczny oraz ogród cienia.
Inne nale偶膮 do grupy ogrodów zmys艂u powonienia. Majstersztykiem w tej grupie jest ogród pachn膮cy, w którym zgromadzono ro艣liny o wonnych kwiatach, li艣ciach, p臋dach a nawet korzeniach. W tej grupie ogrodów s膮 te偶 trzy ró偶ne ogrody zio艂owe oraz wspania艂e rosarium, bardzo atrakcyjne szczególnie w okresie letnim.
Ciekaw膮 grup臋 stanowi膮 ogrody d藕wi臋ku (zmys艂u s艂uchu), w których gra cisza..., szelest..., szum.... To ogród traw oraz ogród wodny.
W艣ród tych wszystkich ogrodów HORTULUSA ka偶dy móg艂 znale藕膰 ten, który bliski jest naszemu sercu i jakim chcieliby艣my otacza膰 si臋 na co dzie艅. Zwiedzanie ogrodów tematycznych da艂o uczniom mo偶liwo艣膰 konfrontacji pragnie艅 i oczekiwa艅 wzgl臋dem w艂asnego ogrodu z rzeczywisto艣ci膮.
 Dzi臋ki wyjazdowi uczniowie zapoznali si臋 z mo偶liwo艣ci膮 wykorzystania ro艣lin ozdobnych przy projektowaniu i aran偶acji ogrodów,
Spotkanie z przedstawicielami Ogrodów Tematycznych, rozmowy z potencjalnymi pracodawcami, w celu poznania ich oczekiwa艅 wobec przysz艂ych kandydatów do pracy.

Zorganizowano przy udziale funduszy UE w ramach projektu 9.2 Szko艂a Sukcesu Zawodowego Edycja II
 
Lekcje o Gie艂dzie Drukuj Email
Wpisany przez Irena R贸偶a艅ska   
pi膮tek, 13 kwietnia 2012 10:59
11-04-2012Gie艂da Papier贸w Warto艣ciowych w Warszawie zosta艂a za艂o偶ona przez Skarb Pa艅stwa jako sp贸艂ka akcyjna. Przedmiotem handlu na Gie艂dzie s膮 papiery warto艣ciowe: akcje, obligacje, prawa poboru, prawa do akcji, certyfikaty inwestycyjne oraz instrumenty pochodne, tj. kontrakty terminowe, opcje, jednostki indeksowe. GPW realizuje strategi臋 rozwoju, maj膮c膮 na celu wzmocnienie atrakcyjno艣ci i konkurencyjno艣ci polskiego rynku oraz uczynienie z Warszawy centrum finansowego regionu Europy 艢rodkowo-Wschodniej. Obecnie polska gie艂da jest licz膮cym si臋 rynkiem kapita艂owym w Europie i liderem w Europie 艢rodkowej i Wschodniej
M艂odzie偶 klasy II i III technikum ekonomicznego 11 kwietnia 2012r. uczestniczy艂a w zaj臋ciach zorganizowanych w siedzibie GPW w Warszawie. Przy pomocy nowoczesnych, multimedialnych i interaktywnych narz臋dzi edukacyjnym uczniowie pog艂臋biali znajomo艣膰 ekonomii i uczestniczyli w 偶yciu gospodarczym Polski.
Uczniowie zapoznali si臋 z prezentacj膮"Gie艂da bez tajemnic" oraz obejrzeli film na temat inwestowania na GPW "Co Ty wiesz o zarabianiu?"
Prezentacja przedstawia艂a zagadnienia zwi膮zane z funkcjonowaniem rynku kapita艂owego i gie艂dy. Uzupe艂nieniem by艂 film- fabularyzowana opowie艣膰 na temat inwestowania przez m艂odych ludzi na gie艂dzie.
Wa偶nym czynnikiem wyjazdu studyjnego by艂o wskazanie uczniom mo偶liwo艣ci, jakie daje dalsza edukacja oraz ciekawa praca - nowoczesna, przyjazna instytucja, kt贸ra ma swoj膮 histori臋, misj臋 i specyfik臋.

Projekt wsp贸艂finansowany przez Uni臋 Europejsk膮 w ramach Europejskiego Funduszu Spo艂ecznego
 
 
Wyjazd studyjny do Narodowego Banku Polskiego Drukuj Email
Wpisany przez Irena R贸偶a艅ska   
poniedzia艂ek, 02 kwietnia 2012 09:22
Bankowe tajemnice

Podr贸偶 w 艣wiat starych pieni臋dzy, sztaby z艂ota, bankowe zakamarki i konkursy - to tylko niekt贸re z atrakcji wyjazdu studyjnego do NBP w Warszawie, kt贸ry odby艂 si臋 26 marca 2012roku. Uczniowie klasy II i III technikum ekonomicznego mieli okazj臋 zwiedza膰 bank centralny - jego g艂贸wn膮 siedzib臋 w Warszawie. M艂odzie偶 podczas zwiedzania uczestniczy艂a w nietypowej lekcji ekonomii. Dowiedzia艂a si臋 o historii bankowo艣ci centralnej w Polsce, roli banku centralnego w gospodarce, pozna艂a histori臋 pieni膮dza oraz uczestniczy艂a w warsztatach odno艣nie rozpoznawania autentyczno艣ci banknot贸w i bezpiecznego korzystania z kart p艂atniczych.
Wizyta do NBP w Warszawie to podr贸偶 w nieznany na co dzie艅 艣wiat ekonomii, numizmat贸w, maszyn do liczenia, sortowania i paczkowania pieni臋dzy. Takie urz膮dzenia uczniowie mogli ogl膮da膰 i podziwia膰.

Projekt wsp贸艂finansowany przez Uni臋 Europejsk膮 w ramach Europejskiego Funduszu Spo艂ecznego

 


Strona 5 z 9

Polityka prywatnoṡci i pliki cookies